Animals singulars

Animals singulars mostra com L’interès dels artistes en els animals no ha estat una cosa ni excepcional ni excèntrica. Ben al contrari, és un tema que ha estat ben present durant les avantguardes i al llarg de la segona meitat del s. XX. En l’actualitat el tema dels animals planteja dos nivells d’interpretació. Per una banda, la reflexió sobre la relació entre l’ésser humà i els animals o, el que és el mateix, entre la civilització i la natura: dos àmbits escindits on tradicionalment s’ha assumit el domini de l’home sobre allò animal. Per una altra banda, l’ús de l’animal com a tema planteja la creació de suggerents mecanismes de significat (símbols, al·legories, comparacions …) dintre del discurs artístic.
Es tracta d’una exposició en paral·lel amb la de «Bèsties» del MEV, Museu d’Art Medieval de Vic.

Artistes: Francesc Abad, Isabel Banal, Jordi Cano, Toni Casassas, Joan Fontcuberta, Pere Formiguera, Toni Giró, Oscar Holloway, Jordi Lafon, Francesca Llopis, Jordi Mitjà, Toni Moreno, Laia Riera, Ro_X_anne, Maria Vernet, Pep Vernis.
Comissariat: Miquel Bardagil

L’exposició es podrà visitar del 25 de novembre al 21 de gener de 2024. La inauguració es farà al Museu de l’Art de la Pell el dissabte 25 de novembre, a les 12h.