Goula. Projecte d’art, joc i memòria

El 1942 es fundava a Vic la fàbrica de joguines de fusta Goula. Després d’una dilatada i brillant trajectòria tancava les portes el 1996.

Quan casualment se’ls va concedir una important reserva de l’excedent de peces Goula a la Montsita Rierola i en Jordi Lafon, van impulsar un projecte artístic per treballar sobre diferents propostes que inclouen aspectes com el joc, la reflexió, la xarxa, l’intercanvi i la participació per establir diferents mirades a partir d’un llegat comú.

El projecte artístic forma part de la tesi doctoral Goula. Art, joc i memòria. D’una aventura industrial a una experiència artística de Montsita Rierola, on es posa en relació la recerca del cas de la indústria Goula amb la pràctica de l’art i el joc.

Aquest projecte arriba al nostre museu com a exposició temporal, i es podrà visitar del 29 de gener al 25 d’abril de 2021.