Bossa de corporals de guadamassil

Pell daurada, policromada i ferretejada. Revers: pell gofrada

24,5 x 46,5cm

S.XVI

Espanya

Inventari: nºC/2936; MAP127

Descripció

Bossa per guardar els corporals, tela blanca que es col·loca sobre l’altar sobra la qual es diposita el calze i l’hòstia. La cara exterior de la bossa és de guadamassil, mentre que la cara interna és de pell gofrada decorada amb una trama hexagonal.

A la cara exterior la pell està platejada, daurada amb colradura, policromada i ferretejada, presentant dos cercles envoltats per flames. Aquests estan emmarcats per elements ornamentals i flors quadrifolies. En un cercle es pot observar la figura de l’Agnus Dei i a l’altre la representació de les cinc llagues de Jesús, motius policromats amb granat i verd fosc, perfilats amb negre sobre un fons daurat amb algunes part platejades. Tot el conjunt està ferretejat amb tres ferros diferents.

Història

Aquesta bossa de corporals és una obra espanyola del segle XVI. En trobem una similar, també amb pell gofrada en el seu interior, al Museu Episcopal de Vic (nº d’inventari 6811).

Bibliografia

A.A.D.D. 1992. L’Art en la Pell. Cordovans i Guadamassils a la Col·lecció Colomer Munmany. Generalitat de Catalunya. Núm. 95

A.A.D.D. 1998. El Arte en la Piel. Museu de l’Art de la Pell. Fundación Central Hispano. P. 80-81