55 artistes (urnes) per la llibertat

El poble català, amb l’anhel de poder expressar de manera clara i democràtica la seva opció sobre la independència del seu país, va assistir de manera massiva al referèndum organitzat pel Govern de Catalunya, format després d’unes eleccions en les quals els partidaris del referèndum va obtenir la majoria en el Parlament de Catalunya. L’1 d’octubre el poble català va veure com la força policial va actuar de manera clarament violenta sobre el seu dret d’expressió. Aquells fets quedaran a la memòria col·lectiva com una vergonya per a la democràcia, més enllà de l’opció particular de cadascú.

En aquest context social, els artistes com a testimonis de la història de l’home i les seves relacions i element d’anàlisi de la vinculació de l’ésser humà i el seu entorn, posen la seva creativitat com a crit d’alarma sobre el que ha succeït, i fan denúncia del dèficit democràtic per reclamar que els fets de l’1 d’octubre no es repeteixin mai més.

L’exposició URNES mostra el treball d’una cinquantena d’artistes de Catalunya, des del nord al sud, i de França que amb la seva creació volen fer visible aquest crit i el seu compromís amb una societat que afirma pacíficament, des de fa anys, la seva voluntat de llibertat i que observa astorada la manca de reacció per un fets de gran gravetat. Cadascun dels artistes disposa d’una de les urnes del referèndum del 1-O i fa la seva creació per tal de realitzar aquesta denúncia.

L’exposició 55 artistes (urnes) per a la llibertat es podrà visitar del 17 de gener fins a l’1 de març. La inauguració es farà el proper divendres 17 de gener, a les 19:00h.