A la pell d’Àfrica – Geni Pla (Obra final de Fosa artística)

“a la pell d’Àfrica” és l’obra final de fosa artística de Geni Pla que consta de joies, màscares i diversos objectes ornamentals pel cos de la dona, inspirades en els pobles d’Àfrica.

L’artista utilitza tècniques de fosa “a la cera perduda” buscant experimentar amb diferents materials: bronze, alpaca i plata combinat amb objectes extrets de la natura com  elements vegetals, banyes, peülles, ossos i lapislàtzuli.

Les peces s’inspiren en les màscares i ornamentació corporal de les ètnies africanes: els colors, les formes, les textures per expressar idees pròpies i amb sensibilitat estètica.

Al continent africà les joies tenen un poder de simbolisme. En aquests països, els metalls, minerals i matèries orgàniques serveixen per embellir el cos de les diferents ètnies. En la varietat de les seves tribus i en la diferència dels seus estils, Àfrica revela una evidència constant: La importància de tot el que serveix per embellir.

Aquestes joies s’exposen al Museu de l’Art de la Pell, seguint un itinerari per peces escollides de l’exposició permanent; amb el propòsit que el visitant comenci a endinsar-se en l’art Africà. A partir de l’observació d’algunes peces d’aquest museu, i d’imatges de les tribus africanes l’artista ha dissenyat les joies que s’exposen.