Amb la vista als dits

«Història de les Mans» és una exposició promoguda per la Diputació de Barcelona en col·laboració amb el MNAC que recorre Catalunya durant aquest any 2023. La seva comissària, Alexandra Laudo, l’ha plantejada com un diàleg entre obres d’artistes contemporanis i obres de la col·lecció del MNAC d’entre els segles XIII i XX a través del qual ens proposa revisar «alguns aspectes destacats de la història cultural de les mans i de la nostra relació tàctil amb el món, (…) les formes de comunicació, producció, relació i coneixement que al llarg dels temps s’han articulat a través de les mans i del contacte».

En aquesta conferència proposem d’aplicar les reflexions articulades en l’exposició «Història de les mans» a obres de la col·lecció medieval del MEV, a fi d’il·lustrar diferents aspectes de la vida i de l’art de l’edat mitjana, així com d’explorar a partir d’això algunes especificitats de la tactilitat medieval.

Conferència ‘Amb la vista als dits’, a càrrec de Marc Sureda i Jubany, conservador del MEV, Museu d’Art Medieval de Vic.

Dijous 13 de juliol, a les 18:30h

Lloc: Museu de l’Art de la Pell.