DIM ’20

Un any més, ens unim a la celebració del Dia Internacional dels Museus que tindrà lloc el proper 18 de maig i que organitza el Comitè Internacional dels Museu (ICOM). Aquest any, però, la crisi de pandèmia mundial ens obliga a viure-ho des de la distància i de manera virtual. Tot i així, tenim moltes ganes de compartir un dia tan especial com aquest amb tots vosaltres. Us uniu a la nostra celebració? Preneu nota de totes les sorpreses que us esperen aquests propers dies:

– Els dies previs al Dia Internacional dels Museus celebrem el MuseumWeek amb publicacions diàries a les xarxes per mostrar la col·lecció des d’un punt de vista ben concret. Aquest any, cada dia s’ha dedicat a un tema relacionat amb la crisi que estem patint. Descobriu-ho a les nostres xarxes socials!

Jocs virtuals per a totes les edats: un trencaclosques i un quiz que podreu fer en família.

Visita virtual: Rescatant el Metta Catharina. Per celebrar el 200 aniversari de la pelleria Munmany, l’organització mundial d’adobers van regalar un porta documents a Andreu Colomer i Munmany però, d’on va sortir la pell per fer-la? I, perquè era tant especial? Descobriu-ho en aquest vídeo!

La Joia del Museu: enguany, la peça escollida ha estat la cartera portadocuments feta amb pell procedent de les restes del vaixell Metta Catharina que va naufragar al segle XVIII. És un objecte que tenim guardat a la reserva i que amaga una gran història al darrera.

Repte #DIMChallenge: són molts els museus que s’han unit als reptes virals durant aquests dies de confinament. Per al DIM’20 es proposa el repte de recrear una obra d’art dels fons digitals dels museus catalans. Us atreviu a recrear alguna de les nostres obres, com els sants o el cap Ekoi? Participar-hi és ben senzill: heu d’agafar qualsevol de les nostres peces (les podeu trobar al web visitmuseum) i recrear-la amb el que tingueu a casa. Finalment, haureu de penjar la foto a Instagram i etiquetar-la amb el repte #DIMChallenge i #DIMChallengeMAP.

No perdeu de vista les nostres xarxes socials durant els propers dies perquè us sorprendrem amb totes aquestes noves propostes!

Twitter | Facebook | Instagram | Youtube