El so de la pell

El dia de la Festa Major de Vic inaugurarem la nova exposició temporal de producció pròpia: El so de la pell. En aquesta ocasió, els protagonistes seran instruments musicals fets parcialment o totalment amb pell que, fins ara, teníem guardats a la reserva del museu. L’exposició consistirà en un recorregut per les sales del museu que connectarà els instruments d’arreu del món amb algunes de les peces de la col·lecció permanent.

La mostra estarà formada per instruments en els quals la pell sona a través de la seva pròpia vibració (és el cas dels tambors); en altres, l’instrument es fa sonar gràcies a un element de pell, com poden ser unes baquetes, cordes o la mateixa mà del músic. També trobem instruments en que la pell forma part de l’estructura de l’instrument, o tan sols és un element decoratiu.

Aquesta exposició convida, doncs, a conèixer de prop la sonoritat de la pell a través d’instruments provinents d’arreu del món.

Es podrà visitar a partir del dijous 5 de juliol i fins el 31 d’octubre.