Festioles

Per primera vegada podrem veure junts en un mateix espai i període tots els elements de la cultura popular i festiva de la ciutat de Vic. Aquest exposició, reunirà, al Museu de l’Art de la Pell, un extens, ric i divers patrimoni festiu. “Festioles” mostrarà tots els elements que conformen la festa popular vigatana: gegants, gegantons, caps de llúpia, cap grossos i bestiari, des dels anomenats de ciutat fins als de cada un dels barris, de les escoles i de les entitats de Vic. En els darrers anys, barris i escoles s’han anat sumant a la festa popular, tradicional i festiva creant els seus propis gegants i capgrossos, també el bestiari ha anat incorporant nous elements que han eixamplant i enriquint el tradicional Seguici.

L’objectiu principal d’aquesta mostra és posar en valor i de relleu la gran tradició, que en aquesta matèria té Vic, així com també la seva constant popularitat i el seu gran dinamisme actual. En l’actualitat, els elements festius de la ciutat són més d’una quarantena.

Serà un homenatge a la festa popular, el fet social per excel·lència, i als seus protagonistes: la gent, el barris, tota la població que hi participa convertint-la en una de les principals manifestacions cíviques de l’imaginari col·lectiu.

Per mostrar una visió més panoràmica i, alhora, contextualitzar i conceptualitzar aquest fenomen festiu de la nostra ciutat,  el museu oferirà tots els diumenges a les 11.30h una visita guiada en família a l’exposició. La visita tindrà un preu d’1,5€ per persona (menors de 5 anys gratuït).

L’exposició temporal s’organitza dins el marc de Vic Capital de la Cultura Catalana 2016.