Insígnia Mestre Artesà 2013

El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) es complau a convidar-vos a visitar la mostra itinerant de l’exposició del concurs d’Insígnies de Mestres Artesans 2013, que es podrà visitar des del 23 de maig al 22 de juny al Museu de l’Art de la Pell de Vic.

Els 27 artesans guardonats amb el diploma de Mestre Artesà 2013 han rebut, amb la distinció, un exemplar de la insígnia guanyadora del 7è Concurs d’Insígnies de Mestres Artesans, fruit de la col·laboració entre el CCAM i les escoles de joieria del país.

Aquesta mostra itinerant dóna a conèixer els vuitanta-nou projectes procedents de les escoles catalanes amb cicles superiors de joieria: Llotja, Massana, Arsenal, Art del Treball, Art de Vic, Tarragona i l’Escola del JORGC, participants en aquesta edició.

El concurs es convoca anualment i servirà per a la creació de la col·lecció d’insígnies de Mestre Artesà, que ja consta de set peces: “Trencat esfèric” de Débora Pereira, de l’Escola Llotja; “La fulla” d’Hrafnhildur Kristjansdottir, de l’Escola Massana; “El Llapis” de Wania Maria de Souza Almeida, de l’Escola Llotja; “Llavor d’artesà” de Maria Lanau Franch, de l’Escola d’Art de Tarragona, “Energia” de Jordi Aparicio Manchado, de l’Escola d’Art del Treball de Barcelona i “Cre-SER”, de Maria Vanessa Riccelli De Pascale, de l’Escola Massana, “Trajectòria” de Guiu Rovira Carbonés, de l’Escola Arsenal i “Signar” de Laura Paglieri, de l’Escola d’Art del Treball.

Els premiats són:

1. Primer premi:

“Signar” de Laura Paglieri (Escola d’Art del Treball). Per la proposta conceptual que va de la rigidesa automatitzada a la signatura personalitzada creant el seu propi codi artesà.

2. Segon premi:

“Rutes artesanes” de Núria Roca Aymerich (Escola Massana). Perquè mitjançant la combinació de la simplicitat i el detall aconsegueix una forma que transmet sensualitat i atracció.

3, 4. Atorgament de tres mencions especials: “Buscant el silenci”, de Joana Salvadó Lluverol (Escola Massana). “Escala”, de Javiera Gaete Fontirroig (Escola del JORGC).