Catalunya i la Guerra de Successió

Del  26 de juny al 31 de juliol, amb motiu del tricentenari de la Guerra de Successió, el Museu de l’Art de la Pell acull una triple exposició per commemorar els fets que l’11 de setembre del 1714 va marcar la fi de la lluita al Principat i l’inici d’un nou període en la qual Catalunya va perdre les seves llibertats seculars. Europa sortia aleshores d’un dels conflictes bèl·lics més importants de la seva història, la Guerra de Successió espanyola, en què Catalunya havia jugat un paper protagonista.

Catalunya i la Guerra de Successió

Aquesta exposició itinerant produïda pel Museu d’Història de Catalunya es presenta com un esdeveniment cultural i ciutadà que permet reflexionar sobre aquets fet històric amb l’objectiu de fer reflexionar els visitants sobre el valor de la llibertat i el dret dels pobles a escollir amb llibertat i democràticament el seu futur.

La Guerra de Successió a Osona. Origen i destí.

La participació de Catalunya a la Guerra de Successió es va gestar el 17 de maig de 1705 a l’ermita de Sant Sebastià on es va signar el Pacte dels Vigatans. Per aquest motiu els partidaris de Carles III eren coneguts com els Vigatans. Aquesta exposició mostra el protagonisme de la comarca d’Osona en aquest conflicte bèl·lic internacional. No en va, molts dels més significats defensors de la causa austriacista  procedien d’aquestes contrades, que alhora esdevingueren escenari de batalles cabdals i on les seves poblacions van patir de valent la repressió borbònica.

300 anys sense Constitucions

L’exposició és un tribut a la Compilació de les Constitucions de Catalunya de 1704 on s’hi recullen, per última vegada, totes les nostres, lleis, costums i drets històrics i, alhora, també és un recorregut per la historiografia catalana del s.XVIII al XX que recopila les millors obres editades sobre la nostra història nacional.

Actes:

Dijous 26 de juny:

A les 19:00: Inauguració de l’exposició

A les 19:30: “Una batalla musical” Concert basat en la música del segle XVIII. Dues formacions interpretaran dos repertoris, d’una banda la música que s’escoltava a dins a palau, i de l’altra la que ressonava per les places i carrers.