La joia del museu

Enguany, i coincidint amb la celebració del Dia Internacional dels Museus, la peça seleccionada com a joia del museu és un conjunt de figures del teatre d’ombres. Aquest, es constitueix com un dels mitjans d’expressió cultural propi de diversos països, especialment del món asiàtic, d’on és originari. La peça concretament prové de la província xinesa Hebei i data a principis de la República de Xina, més o menys entre el 1925 i el 1928. La peça seleccionada és una mostra de les 416 figures que formen el teatre d’ombres complert.

L’eix central de la peça recau en una cadira de mà situada al centre, la qual està transportada per quatre servents. Tota la peça està policromada amb colors molt vius com el vermell, el negre i el daurat, que posseeixen connotacions simbòliques, fet comú en la tradició oriental. També s’hi poden observar nombrosos detalls i elements decoratius dels quals se’n destaquen formes de la natura com flors i plantes. La figura està feta a base de pell assecada i polida, que fa que la peça conservi un aspecte translúcid.