La Nit dels Museus

Dins el marc del Dia Internacional dels Museus, el MAP s’uneix un any més a la festa de la Nit dels Museus amb diverses activitats. Aquest 2023 l’ICOM proposa el lema ‘Museus, sostenibilitat i benestar’, ja que els museus contribueixen de manera fonamental al benestar i al desenvolupament sostenible de les nostres comunitats. Per aquest motiu, suggerim activitats que busquen conscienciar sobre l’acció climàtica i la sostenibilitat per promoure el canvi positiu.

Per una banda, i seguint en la línia que vam encetar l’any passat, proposem una nit per al públic familiar, on nens i nenes puguin gaudir també d’aquesta celebració cultural. Per aquest motiu, el MAP començarà la Nit dels Museus a les 19 h, amb tallers i propostes per als més petits, però també, amb visites guiades que serveixin per conèixer amb més detall el passat adober de la ciutat de Vic i l’origen de la nostra col·lecció. Per altra banda, comptarem amb la performance que l’Eudald Alabau, autor de l’exposició temporal ‘Naturae’, ha preparat per a l’exterior del museu.

• ‘Un mar de plàstics’, performance d’Eudald Alabau. De 19 h a 22 h.
    Eudald Alabau, artista plàstic de Ripoll i autor de l’exposició temporal ‘Naturae’ que es podrà visitar al Museu de l’Art de la Pell fins al 14 de maig, us convida a les seves instal·lacions i la performance que realitzarà a l’exterior del MAP durant la Nit dels Museus. Coincidint amb la temàtica d’enguany que ens parla de la sostenibilitat i el benestar, es convida als assistents a la següent proposta col·lectiva:
    – Creuar un laberint de plàstics on els peixos també s’hauran transformat en plàstics.
    – Participar en la denúncia del maltractament animal dins les macrogranges.
    La performance culminarà amb l’encesa de centenars d’espelmes que configuraran un mandala gegant de llum i cultius de civada, preparats per alumnes de l’escola de Santa Eulàlia de Riuprimer.
  • Taller de creació i reciclatge. A les 20 h.
    Farem un taller d’artesania a peu dret, on grans i petits podran fer un tastet de les manualitats que solem fer al nostre museu amb pell i materials reciclats. Els assistents es podran endur a casa un punt de llibre, un clauer i molt més!
  • Les adoberies de Vic i l’origen de les col·leccions del MAP. A les 19:30 h, a les 20:30 h i a les 21:30 h.
    Tast de la nova visita guiada que ofereix el nostre museu. Després de veure un recull fotogràfic amb el qual descobrirem la història de les adoberies de Vic i el procés de treball de la pell, farem un breu recorregut comentat per conèixer l’origen del nostre Museu i fixar-nos en la gran riquesa artística dels objectes que hi conservem.