Pells de bosc

Dolors Puigdemont presenta al nostre museu la seva nova exposició temporal “Pells de bosc”, on reflexiona i experimenta amb la naturalesa i el seu simbolisme.

En paraules d’Assumpta Rosés:

“Els arbres, la seva naturalesa i el seu simbolisme són un fil central de reflexió i experimentació de Dolors Puigdemont. Al llarg dels anys els ha observat, analitzat i desconstruït, n’ha diseccionat les parts físiques i ha seguit amb lupa les transformacions i les metamorfosis que l’afecten. Ha fet sèries de dibuixos sobre les llavors, els brots, les gemes, les floracions, el creixement de les branques, les formes i els processos de transformació de les fulles. Ha fet treballs inacabables desfilant roba i
paper per tornar a les fibres el record de les formes dels troncs. Ha recreat els discs tallats amb les línies concèntriques de creixement i també les seccions longitudinals amb les vetes anguloses. Ha fet i desfet pacient com una moderna Penélope que no espera la tornada d’allò conegut sinó que persegueix una nova revelació.

S’ha ocupat en l’estudi de fulles, troncs i arrels. Ha especulat entorn la seva interacció amb l’aigua, el creixement, les transformacions i la degradació que provoca el pas del temps. Els estudis han derivat en la simbolització de troncs amb pintura i la construcció de columnes amb cilindres de roba i llum. Ha recreat els arbres com a pilars que sorgeixen de terra i es claven a la atmosfera, com a energia que s’eleva i s’ofereix com una escala de Jacob per accedir al cel. I també ho ha llegit com una anunciació que projecta el raig/tronc de llum cap a la terra.

Ha utilitzat el dibuix, la fotografia, el vídeo i la creació plàstica; ha elaborat treballs amb l’objectiu de reflexionar sobre la síntesi geomètrica i ha fet recerca entorn la interpretació simbòlica. Ha explorat les accions fetes directament a la natura i la recol·lecció de troncs, rames i fulles que han entrat a formar part d’obres i instal·lacions. En ocasions ha realitzat accions sobre els arbres, com ara l’embenat de rames o arrels ferides i performances simbòliques com ara el traspàs de materials entre boscos i s’ha implicat personalment amb accions on el seu cos fa de mediador entre la natura i materials orgànics o estructures de la cultura rural.”

La podreu visitar del 14 de març al 24 de maig. PRORROGADA fins el 30 d’agost.