Teatre d’ombres xinès

Aquest any, coincidint amb el Festival Nits de Cinema Oriental, que es va celebrar a Vic a mitjans de juliol, el MAP ha muntat una petita exposició de producció pròpia de figures xineses per a teatre d’ombres. Amb aquesta exposició, es vol mostrar una part de l’àmplia col·lecció que té el museu de figures per a fer aquest tipus de teatre. Concretament, se n’han escollit 25 d’entre les 416 que conformen la col·lecció de figures d’ombres xineses (sense tenir en compte les altres col·leccions de figures provinents de Tailàndia o Indonèsia, per exemple). És una bona oportunitat per acostar-se a les tradicions populars d’aquesta cultura asiàtica, tot observant com es treballava la pell per a realitzar aquestes peces, ja que estan plenes de detall, color i significat.

L’exposició es podrà visitar fins el 30 de setembre.