Traçabilitats

La mostra, de 1.000 m2, és el resultat de l’aprenentatge final de l’artista al grau superior i mitjà de ceràmica artística de l’Escola d’Art de Vic

El Museu de l’Art de Pell (MAP) acull, del 24 de maig i fins el 15 de setembre, l’exposició “Traçabilitats”. Es tracta del projecte final de grau superior i mitjà de ceràmica que l’artista vigatana Sama Genís ha cursat a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic. La mostra forma part de Projecte final / Trajectòria, una posada en escena dels projectes que fa l’alumnat de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic quan finalitza els seus estudis, i que enguany ha comptat amb la complicitat d’altres espais i entitats, com el MAP.

La mostra, que acull més de 40 peces de l’artista, diverses i innovadores, s’inaugurarà aquest divendres 24 de maig a les 20 h del vespre al MAP. Genís ha editat un llibre-catàleg de la seva obra i farà visites comentades sota demanda de la seva exposició.

Traçabilitats

“Traçabilitats” és la primera exposició individual de Sama Genís, que ocupa més de 1.000 m2 d’espai expositiu on hi ha obres, una vídeo instal·lació, una part explicativa amb tot el procés creatiu i tècnic. Amb aquest projecte l’artista vol mostrar una sèrie de treballs ceràmics que són el resultat d’un llarg  aprenentatge i mostra la recerca de llenguatges ceràmics nous i experimentals. “Traçabilitats” no només exposa peces, sinó també el procés de creació d’aquestes peces. “Hi ha la possibilitat de trobar i seguir el rastre, de reproduir l’historial d’una obra”. És per això que també s’hi exposa tot el material d’inspiració, eines, tipus de fang, esbossos, imatges, vídeos, proves de colors.

L’artista pretén obrir una porta per donar a conèixer, no només les seves obres i la seva manera de treballar, sinó també la ceràmica, que “pot ser un llenguatge plàstic tan radicalment contemporani com qualsevol altre”.

L’artista

Sama Genís va estudiar el Grau Superior d’Arts Aplicades al Mur (Pintura) a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic (2003-2006) per després cursar, a la mateixa escola, el Grau Superior i Mitjà de Ceràmica Artística.

Ha compaginat els anys d’estudi amb diferents workshops d’altres disciplines, com manufacturació de paper japonès, llibres d’artista i diferents tècniques amb altres ceramistes del món. Ha estat finalista i menció d’honor en diversos concursos internacionals de ceràmica contemporània a Saragossa, l’Alcorai Vallauris. El 2007 va guanyar el primer premi d’escultura Fundició Benito, i el 2010 va rebre la beca de gravat de la Fundació Felícia Fuster. El 2011 va ser finalista de l’ArtFad de Barcelona i del premi d’escultura “Fundación Agua” de Granada. El mateix any va estar seleccionada com a representant catalana al Saló Nacional de Belles Arts a la sala “La Carrusel” del Louvre, a París.